BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Sunday, March 28, 2010

HC18(Final)

"Danish...Danish.."sayup-sayup terdengar suara itu di telinganya. Pantas Danish membuka mata. Terkebil-kebil dia memandang wajah papanya. Cuba mengingati dimana mereka berada. Ya Allah Eka....

"Ish... kamu nie dalam kalut-kalut macam nie pun leh tidur..." keluah Encik saiful sambl tersenyum.

"Aahh... papa ni leh lagi tidur...pastu siap mimpi lak tu. Papa mimpi apa sampai jerit-jerit nieh? pastu nangis lagiek?" balas Haziq sambil ketawa. Sofea pula hanya tersenyum. Dia sedang mendukung adiknya Muhd Eiman Zulhaqiem yang berumur empat tahun. Danish terkebil-kebil mendengar soalan dari anak lelakinya itu. Hai... waktu kecil dahulu, Haziq agak pendiam tapi bila dah masuk sekolah rendah... mulutnya mengalahkan Sofea pula.

Syasya Nur Aisyah yang berumur enam tahun itu pula ketawa riang melihat gelaat papa dan abannya. Lupa seketika mengenai mamanya. Ibu dan bapa mertua Danish hanya memerhati. Hai... mennatu mereka nan seorang ini... dah tiga kali berhadapan dengan peristiwa yang sama masih lagi fobia dengan pengalaman pertamanya. Mujurlah semuanya selamat.

"Eka dah selamatpun... Kamu dapat sepasang kembar..." ucap bapa mertuanya. pantas tubuh Danish dipeluknya. Erin yang memangku sepasang bayi yang baru lahir menghampiri Danish. Bayi-bayi comel itu akhirnya berada dalam dukungan Danish. Perlahan di cium ubun-ubun anak-anaknya itu.

"Eka mana?" tanya Danish tiba-tiba. Erin segera menunjukkan Eka yang sedang terbaring lemah di katil. Danish menghampiri isterinya. Satu ciuman di hadiahkan di dahi Eka. Bersyukur, semuanya selamat.

"Terima kasih sayang.." bisik danish perlahan. Eka hanya ketawa. Penat melahirkan anak-anaknya masih ada... tapi dia puas. Tak sangka untuk kandungan yang ke tiga ini, dia disahkan mengandung anak kembar. Bahagianya bila dikelilingi kaum keluarga dan ahabat handai.

Sepuluh tahun dahulu... dia hampir kehilangan nyawanya. Mujur semangat fari kaum keluarga dan sahabat handai membuatkan dirinya tabah melawan penaykitnya. Pengorbanan Erin, mendermakan tulang susu sumnya amat bermakna sekali. Dia terhutang budi dengan wanita itu. Malah kini mereka menjadi sahabat yang akrab sekali. Erin kini berbahagia bersama Rie. Pasangan itu kini telah dikurniakan dua orang cahaya mata.

Manakala Danish dan Rie telah menjadi teman yang akrab, sementelahan pula mereka berkongsi hobi yang sama. Memancing... Perkara yang Erin dan Eka tidak gemari. Anak-anak pula lebih senang mengikuti hobi papa mereka itu. Sofea pula sudah membesar menjadi remaja yang riang dan lincah. Malah Sofea juga boleh diharap untuk menjaga adik-adiknya. Anak perempuan mereka itu memang manja... walaupun sudah mencecah empat belas tahun masih lagi tak sanggup berenggang lama dengan mamanya....

"Terima kasih Tuhan kerna mengurniakan kebahagiaan ini. Kekalkanlah kasih kami selamanya..." doa Eka tidak putus-putus. Kini mentari semakin bercahaya menerangi setiap langkah perjalanan hidupnya dengan Danish... Semoga cinta ini terus kukuh bersemadi si sudut hati ini....

"Zarith Sofea, Muhd haziq Amsyar, Syasya Nur Aisyah, Muhd Eiman Zulhaqeim, Muhd Aliff Aiman dan Fatin Nur Amani...... sesungguhnya kamu semua adalah permata hati mama dan papa... membesarlah jadi anak-anak yang soleh dan solehah..." Itulah harapan Danish dan Eka buat permata hati mereka....

5 comments:

shana said...

semoga terhibur...

lamanya tak dengar cerita Jat...
Jat chat? hana Alhamdulilah chat...

♥cikHanNa ♥ said...

hehe mmg suspen betol bace n3 sebelum nie.. apepon ske sgat citer nie..

good job writer..

korro suffian said...

hahaah... i like it so much... all are happy ending.......

sue sgt2 karya hana ni...

amat menyentuh hati n tidak menggeramkan..hahahha...

amira aihara said...

wah bestnya...heheh...byk jgak erk novel kat cnie...

klu rajin.... dtg la blog sya de novel n cerpen jgak
http://amira-aihara.blogspot.com

Anonymous said...

mati2 ingat eka dah mati....hikhikhikhik
mula2 rasa bosan gak baca tetiba ada watak boy ngan baby...hahhahha
but at last ok la i like it...

ANDA SUKA