BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Sunday, February 24, 2013

setulus kasih 4



 selamat membaca n jangan lupa komen tau... sorry klu bab ni bosan sikit...

                                                             Irhan Nadim... comel tak????


Irhan Nadim ketawa riang. Leka bermain dengan rakan-rakannya sementara menanti kehadiran Alia untuk mengambilnya. Dalam leka berlari tanpa sedar dia melanggar seseorang. Anak kecil itu terjatuh. Pantas si kecil bangun. Tangannya mengusap perlahan seluar yang kotor.

“maaf Auntie, Irhan tak nampak auntie...” ucap Irhan Nadim sopan.

“Tak apa sayang. Sakit tak?” Soal Nazrina. Matanya merenung wajah kecil yang sangat comel itu. Mata sikecil seakan memukaunya. Persis Nurin Alia. Mata yang sama.

“Tak, Irhan kan hero. Setakat jatuh ni Irhan dah biasa,” balas Irhan dengan penuh gaya apatah lagi bila menyedari Nurin Alia yang di sukainya berada di sisi auntie cantik di hadapannya itu.

“Irhan kenapa ni?” soal satu suara dari belakang. Suara itu kedengaran cemas. Irhan pantas menoleh. Matanya bersinar melihat susuk tubuh itu.

“Daddy....” jerit Irhan. Pantas dia berlari dan memeluk tubuh lelaki itu. Lelaki itu menyambut terpaan Irhan pantas tubuh kecil itu di dukung. Kucupan-demi kucupan dihadiahkan pada pipi montel kesayangannya.

“miss u... daddy..” Irhan bersuara manja.

“Daddy miss u to... really miss u...” bisik lelaki itu. Tubuh kecil itu di dakap erat. Seminggu tidak mendengar celoteh dan melihat gelagat si comel itu benar-benar membuatkan dia kerinduan.

“Hhmm... maaf. Tadi anak encik terlanggar saya dan jatuh. Maafkan saya. Kalau anak encik ok saya pergi dulu..” tutur Nazrina. Ingin meminta diri. Rasanya tidak perlu untuk dia melihat drama sebabak antara anak dan ayah itu.

“maaf kan anak saya. Memang nakal dan aktif Irhan ni. Asyik berlari aja. Puas saya dan mama dia pesan. Langsung dia tak kisah. Maaf kalau Irhan menyusahkan puan...” bicara lelaki itu terhenti sebaik mata bertentang.

“Naz... U Naz kan?” soal lelaki itu teruja. Nazrina mengangguk. Bagaimana lelaki di hadapannya itu mengenalinya. Wajah itu langsung tiada dalam memorinya.

“ U tak kenal I? I Fikri. Ingat budak nerd kelas 5 sains 2..”

“Jap... U Fikri yang pakai cermin mata tebal rambut belah tengah tu?” Soal Nazrina teruja. Ya Allah kacaknya makhluk tuhan dihadapannya itu. Bagaikan langit bila diingatkan wajah dihadapannya dengan Fikri yang dikenalinya waktu sekolah menengah dahulu. berubah habis. Nazrina turut teruja.

“Semestinya... sekarang I dah hensomekan? Lebih hensome dari Irfan boyfriend U tu...” balas Fikri sambil ketawa.

“Hensomelah sangat... Irfan tu sekarang my husband tau... so please jangan kutuk-kutuk dia. Irhan ni anak U ke? Comel anak U,”

“Yes, my boy. My lovely boy.. n ci cantik manis sebalah U ni anak U ke?” balas Fikri.

“Yes my daughter. Nurin Alia. Nurin salam uncle sayang,” Nazrina memperkenalkan buah hatinya. Dengan tertib Nurin Alia menghulurkan tangan kecilnya untuk bersalam dengan Fikri. Fikri tersenyum. Tangannya mengusap kepala si kecil. Nurin Alia... ada rasa aneh bila mendengar nama itu. Nama yang selalu didengarinya tapi tak mungkin....

“Hhmm apa yang U fikirkan? Tergoda dengan ank I ke?” soal Nazrina bergurau. Fikri sekadar tersenyum.

“Daddy jom balik. Irhan miss mama...” tiba-tiba si kecil Irhan bersuara. Bosan mendengar perbualan yang langsung dia tak faham. Baik dia balik. Mesti mama masak sedap-sedap. Yummy... Irhan lapar la daddy...

“ni kad I. Jangan lupa contact I. Banyak yang I nak bualkan dengan U n Your lovely hubby. My boy ni dah rindu mama dia. Kami balik dulu. Kirim salam I pada Irfan...” Fikri meminta diri. Nazrina sekadar mengangguk dan ketawa. Mesti share dengan BFF dia nieh. Mesti mereka terkejut. Fikri si nerd dah jadi prince charming. Berita hangat nieh.




2 comments:

Anonymous said...

bukan my son...my daughter...anak die kn perempuan...

noor

Ruunna Qizbal said...

best2.. tapi pening sikit, hehe
smbng lgi♥

ANDA SUKA