BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Wednesday, February 13, 2013

setulus kasih 2




“Maafkan abang Lia. Abang dah tak sanggup untuk terus hidup dalam kepura-puraan lagi. Abang dah tak sanggup untuk menipu Nazrina lagi. Abang rasa cukup setakat ini sahaja. dengan ini abang lepaskan Alia dengan talak satu. Abang tak nak seksa Alia sebab abang tahu abang takkan mampu untuk cintakan Alia...” Irfan bersuara tenang. Alia tergamam. Hanya air jernih mengalir di pipi. Terasa sebeban batu menghempap tubuhnya. Hatinya terluka. Sangat terluka. Sampai hati Irfan. Inikah pengakhiran kisah mereka.

“Alia terima tapi satu pinta Lia, jangan pernah lupa beritahu anak Lia siapa ibu yang mengandung dan lahirkan dia sebab biar apa cara pun abang sembunyikan kebenaran siapa Lia pada abang dan anak kita Lia yakin kebenaran itu akan terbongkar juga...” ucap Alia tenang. Ada senyuman di bibirnya. Entah mengapa jauh di sudut hati dia tahu Irfan takkan mampu menyembunyikan apa yang berlaku selamanya.

Irfan terus melangkah. Tangisan Nurin Alia bergema. Tahu detik ini dia akan terpisah dengan ibunya. Alia menangis. Tangisan Nurin Alia amat memilukan hatinya. Anak mama... maafkan mama sayang... mama sangat cintakan papa sebab itu mama korbankan apa sahaja untuk dia yang mama cinta. Adakah mama bodoh sayang? Bodohkah mama yang mencintai dia yang tak menyintai mama? rintih hati Alia. Tangisannya bagaikan tiada penghujung.


Lima tahun berlalu

Nadim, jangan lari sayang jatuh nanti,” Alia bersuara tegas. Nadim yang sangat aktif kadang kala memenatkan tubuhnya. Ada sahaja yang ingin dilakukan oleh anak kecil itu.

“Nadim tahu mama tapi Nadim nak pergi toilet tak tahan dah ni,” jerit anak kecil itu. Beg sekolahnya di campakkan sahaja begitu juga dengan kasut mahupun stokin. Bersepah atas lantai sepanjang perjalanan ke tandas. Alia tersenyum melihat gelagat Nadim. Ada- ada sahaja si kecil itu. Perlahan dia mengutip semula barang-barang si kecil yang bertaburan atas lantai.

“Sorry mama...” tiba-tiba terdengar suara si kecil Nadim. Tangan comel itu turut membantu Alia mengutip stokin yang bertaburan lalu kasut di tangan Alia di ambil. Si kecil pantas meletakkan kasut di  rak belakang pintu manakala stokin di bawa ke bilik cucian. Memasukkan ke dalam mesin basuh.

“pandainya anak mama. Ni yang buat mama sayang sangat nieh...” ucap Alia lalu si kecil Nadim di bawa kedalam pelukan. Terasa pipinya di kucup si kecil.
“Nadim pun sayang mama. Sayang sangat...” balas si comel tersenyum manis. Alia ketawa. Bahagia. Si kecil jantung hatinya. Nyawanya. Segalanya hanya untuk Irhan Nadim.

8 comments:

Anonymous said...

ku suka dgn jln cerita ni.... Pls make it different & not too predictable... Demand nye.... hihihi....

Anonymous said...

best jalan cite nie...menyentuh hati....nk lg n3 seterusnya....

cT maryAm said...

best citer nya... cpt smbg ok... ;)

cT maryAm said...

best citer nya... xsbr nk thu kisah selanjutnya... cpt smbg ok... ;)

Ruunna Qizbal said...

best2.. smbng lgi♥

Unknown said...

k.shana ok..? harap k.shana dapat byk idea setelah kehilangan ibu tersayang. k.shana, please 'rindu terhenti'...tak henti2 rindu kat cerpen 'rindu terhenti' nihh!

Anonymous said...

Sy rasalah kisah linda lagi best dari hanim. Please cntinue.

Anonymous said...

Sy rasalah cerita pasal linda lagi best dari hanim.

ANDA SUKA