BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Monday, March 14, 2011

rahsia hati hanim 9

Hanim merenung encik Aizad majikan merangkap suami seperti yang di beritahu oleh semua orang padanya. Entah bila mereka berkahwin. Seingat Hanim Encik Aizad sudah punya pilihan hati, Linda model terkenal malah mereka juga akan melangsungkan perkahwinan beberapa bulan lagi.

Hanim bebar-benar pening memikirkan dirinya berkahwin dengan lelaki itu. Sedangkan sebelum ini sebelah matapun lelaki itu tidak memandangnya. Tambah aneh lagi bila adanya Amar antara mereka. Amar anaknya bersama dengan Encik Aizad. Lagilah Hanim rasa tak percaya. Habistu macammana pula dengan Khaer? Khaer? Tiba-tiba hati Hanim berdegup kencang mengingati sebaris nama itu.

“Hanim kenapa?” Aizad bertanya bila melihat wajah Hanim yang berubah secara tiba-tiba. Entah apa yang Hanim fikirkan.

“Erk…err… macammana kita kahwin? Kenapa?” Hanim terdiam, tidak tahu bagaimana untuk meneruskan ayat bila melihat wajah Aizad yang begitu dekat dengannya. Aizad tersenyum, terasa lucu melihat gelagat Hanim.

“Encik Aizad boleh tak duduk jauh-jauh sikit?” Hanim bersuara perlahan. Tidak selesa bila Aizad melabuhkan punggung dibirai katil.

“Kenapa pula?” Aizad bertanya namun dalam nada mengusik. Sudah lama mereka tidak duduk berdua begini.

“Saya tak suka, saya rasa tak selesa,” jawab Hanim jujur. Hatinya rasa tidak senang dengan jarak antara mereka.

Perbualan antara mereka terhenti bila kedengaran ketukan pintu dari luar. Tidak lama kemudian Latipah muncul bersama-sama Amar yang sedang menangis.

“Maaf, Kak Pah menganggu, Amar menangis dari tadi, puas kami pujuk. Tak mau diam dia,” terang Kak Pah. Aizad pantas bangun mengambil Amar.

“anak papa ni kenapa? Rindu kat papa dan umi ya,” Aizad terus memujuk anaknya. Amar tetap menangis. Tangannya disuakan pada Hanim. Teragak-agak, Hanim mengambil Amar. Tangisan Amar berhenti bila berada dalam pelukan ibunya.

“Kak Pah minta diri dulu ya” kak Pah memint izin pergi dari bilik tersebut. Tidak mahu menganggu. Aizad sekadar mengangguk. Matanya memerhati Hnaim yang agak kekok memujuk Amar.

“Kenapa?” Tanya Hanim bila menyedari pandangan Aizad pada dirinya dan Amar.

“Tak ada apa-apa. Amar nampak letih tu. Tidurkan dia dulu,” arah Aizad. Matanya merenung amar yang sudah terlentok di bahu Hanim.

Hanim merenung Amar yang tertidur di ribanya. Diperhatikan wajah Amar. Comel. Alis mata dan bentuk hidungnya tak ubah seperti Aizad. Matanya terus memerhati, mencari persamaan anak kecil itu dengannya. Hanya bibir sahaja seperti dirinya.

“anak umi… maafkan umi sebab tak ingat Amar” Hanim berbisik perlahan. Diciummya pipi Amar.

“Comelkan anak kita,” Aizad bersuara perlahan. Tidak ingin mengejutkan Amar yang sudah tertidur.

“Ya tapi saya langsung tak ingat. Saya tak pernah terfikirpun yang Encik..”

“Nim… saya suami awak, bukannya bos awak. Tak perlu berencik-encik dengan saya”

“maaf… saya tak biasa. Saya tak kenal encik dan saya langsung tak ingat tentang perkahwinan kita. Saya rasa macam tak masuk akal…” terang Hanim. Aizad mengeluh.

“Maaf, tapi lepas ni Nim kena balik KL, esok dah boleh balik. Lagipun bila balik nanti mungkin ingatan Nim boleh pulih,”

“Balik KL? Bukan saya tinggal kat situ ke?” Tanya Hanim keliru.

“Banyak yang berlaku dalam tempoh masa empat tahun ni, banyak yang Hanim lupa. Dah jangan fakir banyak-banyak. Yang Hanim perlu ingat saya suami Hanim dan Amar anak kita,” tutur Aizad. Matanya memandang wajah Hanim yang keliru.

0 comments:

ANDA SUKA