BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Monday, March 14, 2011

kasih selamanya 13

Enjoy dengan sambungan cerita ni... n maaf sekli lagi... rasanya ramai yg tdk puas hati dengan n3 kali ini. apapun hana harap anda gembira. sorry... coz n3 ni pndek


Aiman tersenyum senang. Hubungan dengan anak-anak makin mesra. Betapa rugi rasanya tidak dapat melihat mereka membesar. Hubungan bersama Rina juga sudah semakin baik, begitu juga dengan Risyam. Sedikit sebanyak dia sudah dapat menerima hakikat tiada jodohnya bersama Rina.

Pagi minggu itu mereka sekeluarga meluangkan masa bersama-sama. Rina tersenyum riang melihat kemesraan Aiman dan anak-anak mereka.

“Risyam mana? Kata nak ikut sekali?” Tanya Aiman pada Rina. Sesekali matanya memerhati anak-anaknya yang sedang leka bermain.

“dia ada hal, tu yang tak dapat datang. Abang macammana? Bella sihat?” soal Rina. Tahu Bella masih lagi berusaha menagih kasih Aiman.

“Abang macam ni la, tak ada yang berubah termasuklah rasa cinta abang pada Rina. Bella? Entah. Abang dah lama tak jumpa dia. Biarlah, dia dengan hidup dia. Tak yah cerita paal dialah.” Jawab Risyam. Matanya merenung wajah Rina yang sudah merona merah.

“Kisah kita dah lama berlalu…” jawab Rina perlahan. Ada sendu diwajah itu.

“Mama abang nak ais krim…” Naqib menghampiri Rina sambil tangannya menunjukkan penjual ais krim di seberang jalan.

“Jom, abang pergi beli dengan papa jelah, mama dengan adik tunggu kat sini,” Aiman memaut tangan Naqib.

“Adik nak ikut juga, bolehla papa,” Naqisya mula membentak. Tidak suka ditinggalkan.

“Kalau semua ikut papa, mama siapa nak temankan? Sian mama tinggal sorang-sorang,” pujuk Aiman.

“Tak apalah, mama tunggu. Abang dengan adik ikut papa”

“Kita pergi sekalilah, jomla..” ajak Aiman. Akhirnya Rina akur dengan desakan Aiman dan anak-anaknya. Rina melangkah malas mengikut Aiman dan anak-anak yang sudah jauh ke depan.

Naqib dan Naqisya riang memilih aiskrim kegemaran mereka. Rina hanya memerhati. Tiada selera untuk menikmati aiskrim. Entah mengapa hatinya rasa tidak enak. Ada debar didada. Tidak tahu mengapa. Matanya memandang sekeliling. Biasa. Ramai orang yang beriadah di taman tasik hari minggu begini. Anak-anak kecil riang berkejaran.

“Jomlah…” ajak Aiman pada Rina dan anak-anaknya. Naqisya di dukung dengan sebelah tangan manakala sebelah lagi memaut tangan Naqib.

Rina melangkah dari belakang. Melihat dahulu sebelum melintas. Matanya terpandang sebuah kereta yang dipandu laju. Aiman dan anak-anaknya masih tidak menyedari ap yng berlaku. Pantas Rina berlari ke arah mereka dan menolak tubuh Aiman dan Naqib.

“Rina”
“mama”

Rina sudah rebah di bahu jalan. Darah merah mula membasahi permukaan jalan. Suasana mula hangar bingar. Rina melihat wajah panic Aiman dan anak-anaknya yang sedang menangis sebelum semuanya menjadi gelap….

2 comments:

Zass said...

alah.. kesiannya kat rina.. ada kemungkianan diaa kena konkusi a.k.a amnesia... takpelah lagi abgus kan.. at east jodoh mereka berdua dengan aiman masih boleh diselamaatkan .... insya-Allah

Anonymous said...

sikitnya!!!

ANDA SUKA