BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Thursday, January 27, 2011

kasih selamanya 12 part 2

hope masih ada yang membaca kisah ini ya... maaf jika anda x suka n3 ini tapi hanya ini yang mampu hana coretkan.hana tau ramai yang x suka Rina n Risyam... apapun harap anda enjoy baca n3 yg pendek ni... apapun nantikan kejutan dari Rina Aiman n Risyam khas untuk anda semua. salam rindu dari hana buat anda semua. sayang u all...n terima kasih sebab sudi membaca karya hana yg x seberapa ni...



Rina merenung wajah anak-anaknya satu persatu. Mohd Naqib Afzal nama Nur Naqisya Najiha nama yang dipilih untuk permata hatinya.nama itu merupakan pilihan Aiman. Rindunya pada Aiman tidak terperi dihatinya apatah lagi bila melihat wajah Naqisya yang begitu mirip dengan Aiman. Naqib anak yang sangat baik, tidak banyak ragam namun Naqisya sebaliknya. Si kecil itu suka benar berada dalam pelukannya, pantang diletakkan atas tilam mulalah merengek. Manja.

“Assalamualaikum mama,” Rina memandang ke arah pintu bilik. Tersenyum melihat kelibat Risyam.

“Baby sihat?” Risyam menyoal sambil mengambil Naqib dari atas katil bayi.

“Baby sihat. Petang ni dah boleh keluar” jawab Rina. Risyam mengangguk. Masih leka memandang Naqib yang tidur. Comel sangat. Macam mama dia.

“Qaseh, boleh abang jadi abah Naqib dan Naqisya?” soal Risyam. Rina terpaku.

“Tak susahkan abang ke? Nanti apa kata orang…”

“Peduli apa oaring nak kata. Abang sayangkan mereka dan paling penting abang saying mama mereka juga…”ucap Risyam lirih. Rina terdiam.

“abang tahu ini bukan waktu yang sesuai tapi abang ikhlas. Mungkin bagi Qaseh, semua ini terlalu cepat tapi percayalah abang sudah lama bersedia. Abang nak baby ni jadi anak-anak abang dan Qaseh jadi isteri abang. Mungkin Qaseh ingat abang hanya bersimpati pada nasib Qaseh dan anak-anak. Tapi ikhlas abang cakap Qaseh sudah lama bertakhta di hati abang. Cinta ini hadir tanpa dipinta. Mama pun suka kalau Qaseh jadi pilihan abang. Mama restu sangat” terang Risyam. Matanya merenung Rina yang terdiam.

“Maafkan Qaseh. Semua ni bagaikan kejutab buat Qaseh. Qaseh masih lagi keliru. Biarlah Qaseh bina hidup Qaseh dahulu. Qaseh berterima kasih pada abang yang sudi terima Qaseh tapi Qaseh tak dapat terima hasrt abang. Bukan kerana Qaseh tak sudi tapi selagi dia di hati Qaseh, Qaseh tam mungkin akan terima abang atau sesiapapun. Maafkan Qaseh… berikan Qaseh masa. Insyaallah, andai ditakdirkan ada jodoh antara kita Qaseh terima,”

“Ambillah sebanyak mana pun waktu yang Qaseh perlukan. Abang tak akan memaksa. Abang redha. Andai ada jodoh antara kita, abang terima. Abang akan tunggu detik itu. Apapun izinkan abang untuk jadi abah pada anak-anak Qaseh,” Risyam bersuara perlahan. Matanya bertaut dengan mata Rina. Rina mengangguk. Risyam tersenyum bahagia.

………………………………………………………………………………………………….

Sekarang

“kenapa mama dan abah menangis?” Naqisya bertanya pada Rina dan Risyam. Sebaik sahaja tersedar dari tidur dia mengejutkan abangnya dan menghampiri abah dan mamanya. Dia hairan melihat abah dan mamanya berbual sambil menangis.

“abah tak nangis, abah gembira sampai keluar air mata. Tak lama lagi Qisya, abang dan mama boleh tinggal samasama dengan abah,” terang Risyam girang. Rina hanya diam. Mukanya merah mengingati detik tadi. Saat dia menerima lamaran Risyam.

“Betul ke mama? Abah tinggal dengan kita,” soal Naqib riang. Teruja. Akhirnya mama dan abahnya akan tinggal bersama. Sama seperti keluarga rakan-rakannya yang lain. Rina tersenyum riang melihat kegembiraan anak-anaknya.

3 comments:

Emaharuka said...

Huwa.,cianye aiman,,
kalau Rina n Risyam kawen...
Risyam jg t'lLu bk n bnyk b'korbAn dgn Rina..

Cept smbung kak, x saBar tUngGu kesudahanye mcm mana..he

iffahnazifa said...

Ok aje klau rina & risyam pn:p

Zass said...

i tak nak risyam kawen ngan rina...
plis sgt2!!! bagilah aiman peluang membuktikan cintanya...

biarkan aiman merayu2 sampai x teruruskan diri sendiri.. supaya rina jatuh kasihan dan ayang sama aiman...

wujudkan watak antagonist yang sukakan risyam...

watak tu cuba nak bunuh rina tetapi risyam yang terbunuh... then, aiman pun boleh merawat kelukaan rina...

eiii...

bestnya cam tue...

oh ya pilihan hati bila nak disambung n3!!!

cant wait for it

ANDA SUKA