BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Wednesday, November 3, 2010

RAHSIA HATI HANIM 8

"Assalamualaikum..." terdengar satu suara. Semua yang berada di dalam bilik tersebut menoleh ke arah pintu. Kelihatan Tuan Farok dan Aizad melangkah masuk.

"Alhamdulilah, Hanim dah sedar. Doktor, macammana keadaan Hanim? dia dah sihatkan. Bila boleh dia balik?" tanya Tuan Farok. Aizad pula menghampiri Hanim. tersenyum melihat Amar yang erat memeluk Hanim.

'anak papa rindukan umi ke? sian anak papa' bisik hatinya. Matanya memandang wajah Hanim yang kebingungan itu. Blur semacam. Kenapa? hatinya terasa aneh.

"Nim kenapa? sampai berkerut dahi tu. fikirkan apa?" tanya Aizad. Tangannya mengelus rambut Hanim. Hanim mengelak perlahan. tak selesa.

"Tu ha... doktor tu kata Hanim hilang ingatan. tapi Hanim ingat lagi. Hanim kenal lagi dengan Encik Aizad, kak Sal, Tuan Farok dan Puan Nora," terang Hanim. bibirnya memuncung tanda protes. Tak puas hati.

"Memang betul, Hanim ingat mereka semua, tapi Hanim langsung tak ingat opah dan paling penting Hanim tak ingat Amar, anak Hanim sendiri" Balas Doktor Rahman.

"Anak??" Hanim terjerit kecil. anak? Aku ada anak. Biar betul. Bila pula aku kahwin ni? dengan siapa? Hanim keliru.

"Ya Amar, anak kita" bisik Aizad perlahan di telinga Hanim. Tangannya turut membelai bahu Amar. anak kecil itu ketawa riang. riang dalam pelukan umi dan papanya.

"Tapi bila..." Hanim tak dapat meneruskan kata-katanya. Kepalanya terasa sakit bila dia cuba mengingatkan sesuatu. Pantas tangannya memicit kepalanya.

"Hanim kenapa?" tanya Aizad cemas. Pantas tangannya mengambil Amar dan diserahkan pada Latipah. Doktor Rahman menghampiri Hanim. Mereka yang berada disitu diminta beredar dari bilik tersebut.

Opah keresahan di luar. begitu juga dengan mereka yang lain. Aizad mendukung Amar yang merengek. Matanya memandang pintu bilik Hanim. Ada resah yang bertandang. Berharap Hanim tiadak apa-apa. Ada rasa bersalah yang muncul ditubir hati.

Aizad tersentak apabila handsetnya berdering. Segera dia menjauh dari situ. Amar masih lagi dalam dukungannya. Anak kecil itu langsung tak mahu dengan sesiapapun.

"Hello..."

"I kat hospital. Kat Alor Star. My wife masuk hospital" Balas Aizad malas.

"Honey bila you nak balik? I rindulah" balas suara dihujung talian manja.

"Lin, I dah beritahukan my wife kemalangan. You kenalah faham" Aizad memujuk. berharap Linda memahaminya.

"You cakap You cuma sayangkan I, cintakan I. Jadi biarlah keluarga dia jaga dia. You dengan diakan dah berpisah" suara itu membentak. Tidak puas hati.

"Walau apapun dia isteri I, Ibu pada anak I. I harap you faham K. Dah balik nanti kita bincang. Jangan call I lagi. I tak nak mama dan opah marah I"

"You... sampai hati You..."

"Dah lah . Mama I dah pandang semacam tu" Aizad pantas mematikan talian bila terpandang riak tidak senang mamanya. Apatah lagi bila Amar mula merengek. Aizad menghampiri keluarganya semula.

"Siapa call?" tanya Puan Nora. Riak tidak senang kelihatan diwajahnya. Tuan Farok hanya diam. Malas nak ambil tahu walaupun hatinya juga tidak senang dengan si pemanggil. Tidak perlu diberitahu, dia sudah agak siapa. Aizad pula leka memujuk Amar. Malas hendak menjawab. Takut mamanya makin marah nanti.

"Berapa kali mama nak cakap, mama tak suka dia call. Apatah lagi dalam keadaan macam ni. Dulu dia tinggalkan kamu macam tu aje. Bila kamu dah bahagia, mulalah terhegeh-hegeh nak kamu semula. Kamu pula, sanggup terima dia balik... Huh mama tak tahula apa nak jadi dengan kamu. perempuan yang baik kamu lepaskan, yang buruk tu juga kamu terkejar-kejar.." bebel Puan Nora. Aizad hanya diqam. malas melayan ocehan mamanya. di layan nanti makin marak pula api kemarahan mamanya.





Sorry jika n3 ni pendek. Bukan apa... rasa rindu nak menulis. hope terhibur....

0 comments:

ANDA SUKA