BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Friday, November 12, 2010

KASIH SELAMANYA 10

maaf jika n3 ni pendek... hana agak busy sikit minggu ni... mood pun x menentu...hope terhibur... n maaf sekali lagi jika n3 ni x memuaskan hati anda para pembaca... jangan lupa komen tau... rindu kat anda semua yang membaca karya hana...


“Qaseh nak ke mana malam-malam ni?” Tanya Makcik Mun pada Rina bila melihat wanita tersebut sedang menghidupkan enjin kereta.

“Nak keluar sekejap. Teringin nak makan sate pula malam ni. Makcik Mun dari mana?” balas Rina sambil tersenyum. Matanya turut bertemu pandang dengan seorang lelaki di sebelah makcik Mun. anak Makcik Mun kot, tekanya sendiri.

“Cik Mun dari surau. Ish, malam-malam ni kamu nak keluar. Dah pukul sepuluh dah ni. Bahaya tu. Dah kamu tunggu dulu. Jangan pergi lagi. Cik Mun nak masuk kejap. Kita keluar sekali. Syam pergi tukar baju. Takkan nak pakai baju melayu dan kain pelekat pulak. Bawa masuk sekali beg telekung mama ni” arah makcik Mun pada anaknya.

“Tak apalah mak cik Mun. Qaseh boleh pergi sendiri. Lagipun tak jauh. Lepas beli Qaseh terus baliklah” Rina serba salah. Tidak ingin menyusahkan Makcik Mun atau sesiapapun.

“Tak ada susahnya Qaseh. Kamu tu perempuan, mengandung pula tu. Tak sanggup Cik Mun biarkan kamu sorang-sorang keluar” balas Cik Mun.

“Jomlah ma, Syam dah siap ni” balas Risyam sambil mengunci pintu rumah. Sesekali mata Risyam memandang wajah wanita dihadapan mamanya. Manis. Cantik, berseri walaupun agak pucat. Pembawaan budak agaknya.

Dalam serba salah, Rina akur juga. Mak cik Mun tersenyum senang. Mereka pergi menggunakan kereta Risyam. Sepanjang jalan Rina hanya diam. Sesekali terdengar perbualan Makcik Mun dan Risyam.

“Diam jer? Awak nak makan sate kat mana? Manalah tahu awak mengidam ke…” Tanya Risyam.

“A..ah Qaseh. Kamu teringin nak makan sate kat mana?” tany Makcik Mun pula.

“Kat mana-mana pun tak apa. Tiba-tiba je tekak ni teringin nak makan sate” balas Rina lembut.
“Mengidam lah tu. Syam kita pergi gerai sate Pak Man sudahlah” arah Mak cik Mun.

“Ok… saya yang mengikut perintah…” seloroh Risyam. Mengusik mamanya. Rina sekadar diam. Tidak selesa dengan kehadiran anak lelaki makcik Mun itu.

Risyam membelokkan keretanya ke medan selera. Terdapat banyak pilihan makanan di situ. Makcik Mun beriringan dengan Rina. Risyam hanya mengikuti dari belakang. Mereka memilih meja di satu sudut.

“Qaseh nak minum dan makan apa?” soal makcik Mun.

“Qaseh nak milo panas dan sate ayam”

“Tu je? Awak teringin nak makan apa lagi? Boleh saya carikan. Jangan segan-segan dengan saya. Mama nak makan apa?”

“mama rasa nak makan bihun tomyam dan air laici” jawab makcik Mun. pantas Risyam berlalu untuk memesan makanan yang dipinta makcik Mun dan Rina.

“Qaseh, janganlah segan dengan Cik mun dan Risyam. Anggap kami macam keluarga Qaseh sendiri. Apa-apahal cakap je kat Cik Mun. jangan malu-malu” pesan Cik Mun pada Rina. Rina sekadar mengangguk. Sekurang-kurangnya masih lagi ada insane yang sudi membantunya.

Perhubungan Rina dan keluarga Cik Mun makin rapat. Malah dia senang dengan kemesraan mak cik Mun dan Risyam. Risyam sangat mengambil berat dan sentiasa membantunya. Risyam juga tidak keberatan untuk mencari makanan yang diidamkan Rina sehingga Rina merasa serba salah pula. Tidak mahu kemesraan itu menimbulkan rasa tidak senang pada orang lain. Sedar status dirinya.

0 comments:

ANDA SUKA