BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Monday, October 25, 2010

RAHSIA HATI HANIM 7

bagi mereka yang merindui Hanim... hana persembahkan pada anda semua n3 terbaru Rahsia Hati Hanim... hope terhibur

“Kak Sal, budak ni anak siapa? Hanim bertanya. Matanya menatap wajah anak kecil yang amat comel itu.

“Betul Hanim tak kenal mereka semua?” Tanya Salbiah. Hatinya rasa tidak enak. Pelik. Puan Nora segera meminta Latipah memanggil doctor. Hatinya turut resah. Suaminya Farok dan anaknya dalam perjalanan ke hospital. Suami dan anaknya pulang sebentar ke rumah Salbiah untuk mengambil beberapa barang keperluan Hanim dan Amar. Selama seminggu ini mereka tinggal di rumah Salbiah. Maklumlah opah tidak gemar tinggal di hotel. Mahu tak mahu mereka tinggal sementara di rumah Salbiah.

Pintu bilik Hanim di tolak dari luar. Kelihatan Dr Rahman masuk bersama dua orang jururawat. Perhatiannya hanya pada Hanim. Pemeriksaannya tadi tiada apa-apa masalah pada Hanim. Hanim turut memandang wajah Dr Rahman yang agak cemas itu.

“Hanim kenal dengan mereka semua?” Tanya Dr Rahman. Matanya menunjukkan kea rah semua yang ada di dalam bilik tersebut. Hanim mengangguk. Masakan dia tidak mengenali Salbiah dan Puan Nora. Wajahnya berubah bila matanya memandang Amar dan opah. Berkerut dahinya memikirkan mereka. Memikirkan hubungan mereka dan dirinya.

“Kenal, ni Kak sal dan tu Puan Nora. Baby ni dan nenek tu tak berapa ingatlah doctor. Tapi rasanya Hanim memang tidak kenal mereka.” Balas Hanim yakin. Amar yang berada di ribaannya di peluk. Anak kecil itu hanya ketawa dan memeluk tubuh Hanim. Sesekali tangannya bermain di wajah Hanim. Hanim hanya membiarkan. Entah mengapa jauh di sudut hati terasa anak kecil itu amat rapat dengan dirinya.

“Betul Hanim tak kenal dengan opah dan kak Pah? Habis tu siapa Puan Nora ni? Betul Hanim tak ingat hubungan Hanim dengan mereka?” Tanya Dr Rahman. Sepanjang Hanim di hospital Opah dan Latipah setia berada di sisi Hanim. Sebab itu dia kenal mesra dengan Opah yang baik dan mesra itu.

“Puan Nora ni kan emak Encik Aizad isteri Tuan Farok bos Hanim” balas Hanim penuh yakin.

“OK, Yang ini siapa pula?” Tanya Dr Rahman sambil tangannya menunjuk arah opah, Latipah dan Amar. Hanim menggeleng. Wajahnya masih lagi bingung. Pentingkah mereka sehingga dia perlu mengenali mereka.
“Hanim ingat perkara terakhir yang Hanim lakukan sebelum kemalangan?” Tanya Dr Rahman.

Hanim terdiam. Cuba mengingati kembali apa yang berlaku sehingga dia terlantar di sini. Berkerut-keut dahinya. Haa… ingatpun…

“Hanim kelam kabut turun tangga nak hantar dokumen kat Encik Aizad, lif rosak hari tu dan entah macammana Hanim tergolek jatuh…” jawab Hanim dengan yakin. Bibirnya terukir senyuman. Akhirnya berjaya juga dia ingat sebab dia cedera sampai terlantar begini.

Mereka yang berada di bilik tersebut saling berpandangan. Ada rasa bimbang di situ. Mengapa dengan Hanim? Dr Rahman sekadar tersenyum. Seperti agakannya sebentar tadi. Hanim mengalami Amnesia.

“Doktor, kenapa dengan Hanim?” Tanya Salbiah tanpa sabar.

“dari pemerhatian saya, saya dapati Puan Hanim mengalami amnesia.Retrograde Amnesia. Pesakit biasanya dapat mengingati kejadian selepas trauma dengan jelas tetapi tidak dapat mengingati sesetengah kejadian sebelumnya” terang doctor Rahman.

“Maksud Doktor, Hanim hilang ingatan? Tapi kenapa dia masih ingat sesetengah perkara?” Tanya Puan Nora.

“Ya selalunya pesakit yang mengalami retrograde amnesia biasanya akan mengingati sesetengah perkara. Puan jangan bimbang, Hanim akan pulih. Dengan bantuan semua keluarga Insyaallah Hanim kan dapat semula memorinya. Cuma bila dia akan pulih, saya tidak tahu” terang Doktor Rahman. Mereka yang berada di situ saling berpandangan. Hanim mengerutkan dahi.tak percaya. Mana mungkin dia hilang ingatan. Keliru.

1 comments:

Anonymous said...

salam...
jln cite nya sy cuba fhmkan..
hope slalu pos kan n3 baru cite ni...
good luck...;)

ANDA SUKA