BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Wednesday, September 29, 2010

KASIH SELAMANYA 7



“Abang Cuma nak hak abang” balas Aiman. Matanya mengerling anak-anaknya di dalam kereta.

“Anak? Anak siapa? Setahu Rin kita tak pernah ada anak. Abang tinggalkan Rin pun sebab Rin tak mmpu berikan abang zuriatkan?” Tanya Rina sinis. Aiman geram melihat reaksi Rina.

“Rin jangan nak main-main. Jangan pura-pura tak tahu. Abang rasa Rin faham apa maksud abang.Cukuplah apa yang Rin buat selama ni. Sampai bila nak sembunyikan budak-budak tu? Abang juga berhak ke atas mereka”

“Sembunyi? Rin tak pernah sembunyikan apa-apa. Hak? Hak apa yang abang maksudkan?” Tanya Rina geram. Tidak lagi memperdulikan keadaan sekeliling. Tidak lagi menghiraukan suaranya yang sudah meninggi.

“hak abang pada anak-anak abang. Rin tak boleh lari lagi. Abang dah ada bukti mereka anak-anak abang. Tak guna Rin nafikan lagi” balas Aiman. Suaranya juga sudah meninggi.

“mama…” tiba-tiba terdengar suara Naqib. Anak kecil itu memeluk Naqisya. Melindungi adiknya mungkin. Naqisya sudah teresak-esak.

“Naqib… kenapa tu? Kenapa adik nangis?” Rina pantas mendapatkan anak-anaknya. Terus lupa pada Aiman yang berdiri di depannya.

“Adik takut” hanya itu sahaja dikatakan Naqisya sebelum memeluk mamanya. Naqib juga turut memeluk mamanya. Aiman meraup wajahnya. Ada kesal disitu. Pasti anak-anaknya ketakutn melihat pertengkarannya dengan Rina.

“Uncle ni siapa? Kenapa dia marah mama?” Naqib bertanya Rina. Pautan pada tubuh Rina tidak dilepaskan. Naqisya juga begitu. Takut kepada lelaki asing yang memarahi mamanya.

“Tak ada apa-apa saying. Mama tengah bincang dengan uncle bukan..”

“What!!!” Aiman pantas bersuara sebelum sempat Rina menghabiskan ayatnya. Tak sangka Rina membahasakan dirinya ‘uncle’. Bengang betul.

“You ni kenapa? Kenapa terjerit-jerit pagi-pagi buta ni? Kenapa nak takutkan anak-anak I?” Rina bertanya geram. Terasa pelukan anak-anaknya makin erat di tubuhnya. Pasti mereka ketakutan.

“Kenapa? You bahasakan I uncle pada budak-budak tu taka pa pulak? Apa hak You nak bahasakan I uncle? I papa mereka tahu” balas Aiman. Cuba mengawal amarah apatah lagi melihat Rina sekadar tersenyum sinis mendengar kata-katanya.
“Peduli apa I. Siapa You nak masuk dalam hidup kami?”Rina bertanya sinis. Sakit hati mendengar kata-kata Aiman. Apa hak lelaki itu masuk campur urusannya. Setelah lama hilang dan kini muncul bertanyakan hak dirinya.

“Rina apa semua ni? Bertengkar pagi-pagi buta ni? Kat tempat terbuka pula tu. Tak malu pada jiran tetangga?” terdengar satu suara menegur. Rina pantas berpaling.

“Abang…” Rina bersuara lega. Aiman terpaku memandang lelaki yang tiba-tiba muncul antara nya dan Rina. Ada rasa tidak enak melanda jiwanya.

Sorry... n3 kali ni pendek jerrr

1 comments:

Hana Norisa said...

x suka aiman...
hehe =)
penggunaan bhsa yg baik..

ANDA SUKA