BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Monday, September 27, 2010

KASIH SELAMANYA 6


Rina merenung wajah anak-anaknya yang sedang pulas tidur. Fikirannya tidak tenang apatah lagi bila memikirkan mengenai Aiman. Dia takut jika Aiman merampas anak-anaknya. Fikirannya bercelaru. Perlukah dia melarikan diri. Huh… dia bukan pengecut tapi apa pilihan yang dia ada saat ini.

Rina tersentak dari lamunannya. Terdengar irama lagu dari handsetnya. Pantas tangannya mencapai handset yang terletak di meja tepi katilnya. Bimbang deringan itu akan mengejutkan anak-anaknya.

“Waalaikummussalam… Rin sihat. Anak-anak pun sihat. Abang?” Rina tersenyum bila mendengar suara di hujung talian. Sekurang-kurangnya dia tidak berseorangan di dunia ini.

“Rina ok, abang jangan bimbang. Kenapa abang call malam-malam nie?” Rina bertanya. Hairan juga bila menerima panggilan lelaki lewat malam begini. Matanya megerling jam di sudut meja. Sudah hamper dua pagi.

“What??? Bila? Kenapa dia nak buat begitu? Mana dia dapat tau pasal abang?” Tanya Rina. Tidak percaya dengan khabar yang diterima. Mustahil Aiman bertindak sejauh itu. Apa maksud Aiman? Mereka telah berpisah, malah lelaki itu yang tega meninggalkannya.

“Abang jangan risau. Pandailah Rina jaga diri. Night…” Rina merenung handset di tangannya. Dia benar-benar keliru. Tidak memahami tujuan Aiman mengugut Risyam. Apa salah lelaki itu? Malah dia yakin Aiman langsung tidak mengenali Risyam. Bagaimana lelaki itu tahu mengenainya? Aahh.. dia pening memikirkan perbuatan lelaki itu. Jika lelaki itu tahu mengenai Risyam, tidak mustahil Aiman tahu mengenai anak-anaknya. Rina benar-benar takut kini. Hatinya resah. Rasanya dia mesti pergi jauh, melarikan diri sekali lagi dari hidup Aiman. Tidak rela-anak-anaknya dirampas darinya.

Rina pantas bangun. Mengesat airmata dipipi. Dia nekad. Pantas almari baju di buka. Beg besar di dalam stor segera di keluarkan. Dia terus memasukkan pakaian dirinya dan anak-anaknya ke dalam beg. Segala dokumen penting juga di masukkan ke dalam beg tangan. Handset segera dicapai lalu dia mengirimkan sms kepada Risyam. Tidak mahu lelaki itu bimbang keselamatan dirinya sekeluarga.

Rina pantas mandi dan menunaikan solat subuh. Anak-anaknya dikejutkan. Naqib dan Naqisya terpinga-pinga apabila di kejutkan seawall pagi oleh mama mereka. Apatah lagi bila melihat dua buah beg besar di sudut bilik.

“Mama kita nak gi mana?” Naqib bertanya.

“Tak pergi mana. Mama nak bawa abang dan adik jalan-jalan. Cuti-cuti Malaysia” balas Rina. Nada suaranya diceriakan. Tak mahu anak-anaknya mengesan kemelut yang melanda kehidupan mereka.

“Nak gi jalan? Tapi sekarang bukan cuti sekolah lah mama. Kenapa mama bawa beg besar-besar?” Naqisya pula menyoal. Hairan. Selalunya jika bercuti, tidak pernah meeka membawa beg sebesar ini.

“Tak apalah. Dah pegi siap. Mama nak buat breakfast. Lepas sarapan kita pergi” Rina segera mengarahkan anak-anaknya bersiap. Sementara mereka bersiap, Rina pantas menyediakan sarapan. Hanya roti baker dan milo. Itu sudah memadai fikirnya. Dia turut menyediakan bekalan makanan. Bimbang anak-anaknya kelaparan nanti.

Selepas menikmati sarapan, Rina pantas memasukkan barang-barang ke dalam kereta. Anak-anaknya sudah berada di dalam kereta. Pantas dia mengunci pintu. Perbuatannya terhenti apabila mendengar deheman dari belakangnya. Pantas Rina berpaling. Wajahnya berubah pucat…
Ya Allah dugaan apakah ini… nafasnya terasa sesak… sedangkan lelaki itu hanya memandangnya sambil tersenyum sinis.

“A..abang..” Rina bersuara kalut.

“Hhmm… awal Rina siap. Nak kemana?” Tanya Aiman tenang. Ternyata agakan tepat. Dia sudah cukup masak dengan sikap Rina. Mujur dia tergerak ke sini. Jika tidak, pasti dia akan kehilangan jejak Rina lagi.

“Abang rasa kita perlu berbincang. Well apa kata kita masuk dulu. Abang tak nak jiran-jiran Rina salah faham pulak” balas Aiman.

“Rasanya tiada apa yang perlu kita bincang lagi. Lagi satu Encik Aiman, lebih baik kita berbincang kat sini sahaja. Itu lebih baik. Lagipun kita tidak ada apa-apa hubungan lagi. Tak manis pula pandangan orang nanti” balas Rina. Entah darimana dia mendapat kekuatan. Yang pasti dia tidak akan menyerah. Tidak akan tunduk kepada lelaki itu.


Hope terhibur. maaf jika n3 kali ni kurang menarik. ntahlaa.... tengah blur sangat-sangat nieh....

2 comments:

Anonymous said...

nak lagii...heheheh
bestt n3 ni..
padan muka aiman...

farra ramli said...

harap rina dpt trima aiman balik..huhu~

ANDA SUKA