BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Thursday, September 23, 2010

KASIH SELAMANYA 5

“Auntie…” Bella bersuara riang memasuki ruang tamu banglo Datin Khamisah. Senyumannya makin lebar bila terpandang raut wajah Datin Khamisah. Pantas dia memeluk tubuh Datin Khamisah. Pipi wanita itu dicium mesra.

“Hhmm.. Bella. Bila balik?” Datin Khamisah tersenyum hambar. Rimas juga dengan sikap Bella yng keanak-anakan itu.

“Bella sampai pagi tadi. Rehat kejap kat rumah. Abang Aiman tak datang ke?” Tanya Bella. Datin khamisah sekadar menggeleng. Wajah Bella terus berubah. Sudah puas dia mencuba mengambil hati lelaki itu namun hampa. Lelaki itu masih terus menggilai bekas isterinya. Entah apa yang perempuan tu bagi sampai Abang Aiman langsung tak memandangnya. Bella geram memikirkan hal itu.

“Bella belikan hadiah ni khas untuk auntie tau,” Bella terus memberikan bungkusan hadiah yang dibawanya.

“Terima kasih. Susah-susah je”

“Tak susahlah auntie. Auntiekan bakal ibu mertua Bella” balas Bella riang.

“Bella masih tunggu Aiman? Jangan begitu. Bella kena teruskan hidup Bella. Auntie pun dah tak berharap lagi. Kini semua terpulang pada Aiman. Auntie dah tak nak campur lagi. Biarlah siapaun yang Aiman pilih, asalkan dia bahagia auntie terima” balas Datin Khamisah perlahan. Tangannya mengelus bahu Bella. Berharap Bella akan faham dan meneruskan hidupnya. Agar Bella dapat menerima hakikat Aiman tak mungkin akan memilih dirinya.

“Sampai hati auntie. Bella tetap akan tunggu. Takkan auntie nak bermenantukan mana-mana perempuan. Entah mana asal usul mereka pun tak tahu…”

“Auntie akan terima asalkan anak-anak auntie bahagia..” Tegas Datin Khamisah. Wajah Bella berubah. Tak percaya wanita itu tidak lagi menyokongnya. Hatinya geram namun wajahnya tetap dimaniskan.

“Tak apalah auntie, Bella balik dulu. Terlupa Bella ada janji dengan kawan” balas Bella sambil mencium wanita dihadapannya.

“Jaga diri..” pesan Datin Khamisah. Matanya terus memandang kelibat Bella yang makin menjauh.

。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。

Aiman sabar menanti Fer. Mereka sudah berjanji untuk bertemu di Sri Selasih. Matanya sesekali memandang orang yang lalu lalang. Ada resah yang bertamu dihati. Berharap doanya saban waktu menjadi kenyataan. Berharap hati Rin masih belum dimiliki.

“Maaf Man, aku ada hal tadi” Fer bersuara. Mengejutkan Aiman dari lamunannya.

“OK, apa yng kau dapat?” Tanya Aiman tanpa sabar. Fer terus menyerahkan beberapa dokumen dan gambar kepada Aiman.

“Budak-budak tu anak kau. Aku dah dapat makilumat mengenai mereka. Dalam dokumen itu ada laporan mengenai mereka termasuk salinan surat lahir mereka. Mereka lahir enam bulan selepas penceraiian kau dan Rina” terang Fer.

Aiman diam. Terus melihat maklumat yang Fer berikan padanya. Ya Allah… apa yang aku dah lakukan. Ada penyesalan dan rasa bersalah bersak dalam jiwanya. Kalaulah dia tak melakukan kesilapan sudah tentu mereka bahagia sekarang.

“Lelaki ni siapa?” Aiman bertanya. Hatinya di pagut cemburu melihat gambar ditangannya. Tergambar kemesraan lelaki itu bersama-sama Rina dan anak-anaknya.

“Ahmad Risyam bin Sulaiman. Menurut maklumat lelaki tersebut kawan baik Rina. Malah dari sumber yang aku dapat, lelaki tersebut pernah melamar Rina…”

“What!!!” Aiman terkejut.

“Aku nak kau buat apa sahaja. Yang penting jauhkan lelaki ni dari keluarga aku” arah Aiman tegas.

0 comments:

ANDA SUKA