BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Tuesday, September 21, 2010

KASIH SELAMANYA 4

MAAF JIKA HANA LAMBAT MASUKKAN N3 BARU... SEKARANG HANA BUSY SIKIT. APAPUN SEMOGA TERHIBUR DENGAN N3 INI. MAAF JIKA TIDAK MEMUASKAN HATI ANDA SEMUA. APAPUN SILALAH TINGGALKAN KOMEN AGAR HANA DAPAT MEMPERBAIKI LAGI KARYA HANA....

Rina terpaku. Kak Maz menghampiri. Matanya memandang wajah Rina yang pucat. Qazrina juga memandang wajah pak Cu dan cikgu Qaseh silih berganti.

“Mama, kenapa mama nangis?” Tanya Naqisha. Naqib juga sudah berdiri dihadapan mamanya. Rina tyersentak. Matanya memandang wajah anak-anaknya. Pantas tangan ke dua-duanya di tarik Rina menuju ke dalam nursery. Kak Maz terpinga-pinga melihat reaksi Rina. Apa yang berlaku. Qazrina juga terkebil-kebil memandang tingkah cikgu Qaseh yang terus meninggalkan mereka.

Aiman memandang langkah Rina yang makin menjauh. Tiada lagi cahaya cinta pada mata wanita itu. Yang ada hanya sinar kebencian dan amarah yang entah bila akan hilang.

“Maaflah Encik, cikgu Qaseh tak sihat sikit. Encik nak ambil Qazrina ya?” Kak Maz menegur mesra. Cuba menjernihkan keadaan yang agak kurang menyenangkan tadi.

“Ya, Baby ambil beg kita balik” arah Aiman. Matanya masih memandang ke dalam nursery.

“Rina dah lama kerja kat sini?” tiba-tiba Aiman bersuara. Kak Maz tersentak. Rina…

“Opps.. maksud saya cikgu Qaseh? Qaseh Airinakan nama dia?”

“Yaa.. maaflah Encik. Kat sini semua panggil dia Qaseh tu yang…Eh!! Mana Encik tahu nama Qaseh?”Kak Maz bertanya hairan. Setahunya jarang yang tahu nama penuh Qaseh.

“Taka pa Puan Maz. Baby yang beritahu nama cikgu Qaseh. Tadi tu anak-anak dia ke?”

“Ya…” jawab Kak Maz teragak-agak. Hatinya masih ragu.

“Pak cu jom balik” Qazrina pantas memaut tangan Aiman.

“Jumpa lagi Puan Maz. Sampaikan salam saya kepada cikgu Qaseh ya”Aiman terus memimpin Qazrina kekereta. Akhirnya pencariannya selama ini hamper menemui noktahnya. Yang pasti dia akan menyiasat mengenai Rina dan budak-budak tu. Anak siapakah itu. Hatinya dipaut ragu... ada resah di situ.

。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。

“Qaseh ok?” Kak Maz menyapa Qaseh yang sedang termenung. Ada air mata yang mengalir dipipi wanita itu.

“Saya ingat saya sudah cukup kuat untuk hadapi semua ini. Saya letih kak Maz, letih sangat. Kenapa mesti dia kembali selepas apa yang berlaku. Selepas dia tinggalkan saya. Buang saya seperti sampah…” tangis Rina. Kak Maz hanya memeluk tubuh Rina. Dibiarkan wanita itu menangis di bahunya. Meluahkan semua rasa yang terpendam di jiwa.

“Sabarlah Qaseh. Tapi dia siapa? Lelaki tadike? Pak su Qazrina?” Kak Maz menyoal. Dia dapat rasakan perubahan emosi Qaseh berkaitan dengan lelaki tersebut.

“Dia papa Naqib dan Qisya. Bekas suami Qaseh. Dah lama Qaseh cuba lupakan dia. Tak sangka akhirnya……..”

“Maaf kalau Kak Maz Tanya, bukan Kak Maz nak menyebok tapi dia tahu tak mengenai Naqib dan Naqisya? Rasanya dia tak taukan? Apa yang berlaku sebenarnya?” Duga kak Maz.

“Tak… dia tak pernah tahu……..” dan Rina terus bercerita. Meluahkan segala rahsia hidupnya. Kak Maz hanya mendengar. Ada simpati bertamu di hati. Tak menduga hidup Qaseh yang sentiasa ceria itu ada duka yang tersembunyi. Pandai Qaseh menyembunyikan segala lara dihatinya selama ini.

………………………………………………………………………………….

“Fer, aku ada kerja yang kau perlu uruskan” Aiman bersuara tegas. Dia mesti tahu status Rina sekarang dan siapa budak-budak tersebut.

“Kerja apa” Tanya suara di hujung talian.

“Aku dah jumpa Rina, aku nak kau siasat mengenai Rina. Semuanya. Aku nak tahu apa terjadi selepas kami berpisah. Kalau boleh secepat mungkin. Nanti aku sms alamat dia yang baru.”

“ok, aku akan uruskan” talian ditamatkan. Aiman meraup rambutnya. Rambutnya yang sudah panjang.

‘Rina… akhirnya bertemu juga kita. Abang akan pastikan Rina tetap menjadi milik abang. Kita akan bina semula keluarga kita. Walau jauh manapun Rina pergi selepas ini akan abang jejaki…’ Tekad Aiman. Dia akan cuba menawan hati Rina semula. Hanya Rina yang layak mendiami istana kasih mereka. Tiada yang lain. Hanya Rina…

1 comments:

IVORYGINGER said...

next post writer!!!

ANDA SUKA