BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

mereka yg amat hana sayangi

sekilas pandang



terima kasih pada yang sudi menjengah ceritera hatiku....

maaf sebab lambat hantar n3 baru kat blog ini
apapun kesudian anda menjengah ke sini membuatkan hana sangat terharu....
hope terhibur membaca karya hana yang tak seberapa ini....

salam sayang pada anda semua yang menyokong dan sudi menjengah ceritera hatiku

jangan lupa tinggalkan komen selepas baca ya...
semoga komen2 anda menambahkan lagi semangat hana untuk bekarya............

Saturday, April 24, 2010




BAB 2


“LINA tak peduli, walau apapun Lina tetap cintakan abang,” tegas Zalina. Matanya merenung tasik dihadapannya. Tidak dipedulikan lelaki disebelahnya.

“Lina tahukan selama ini abang cuma anggap Lina sebagai adik sahaja. Lagipun abang cintakan Maisarah,”

“Sampai hati abang… mama dan papa pun harap kita bersama tapi abang…”

“Lina, cinta bukannya boleh dipaksa. Lagipun dari kecil kita membesar bersama. Sejak Lina berusia tiga tahun dan abang tujuh tahun lagi….”

“Lina tak peduli… lebih baik Lina mati dari lihat abang berkahwin dengan perempuan lain…”Zalina terus berlari meninggalkan tempat itu. Lelaki itu sekadar memerhati. Tersepit antara kehendak ibu bapanya dan kehendak diri sendiri. Dia keliru.

Zalina terus melangkah masuk ke biliknya. Tidak dipedulikan panggilan ibu angkatnya. Hatinya sakit. Sampai hati abang Kamal menolaknya. Sedari dia mengenal erti cinta, hatinya telah di beri kepada lelaki itu. dia geram. Semua ini angkara Maisarah, kerani baru di syarikat papa. Dia mesti menyingkirkan Maisarah dari syarikat dan hidup Kamal. Itu tekadnya. Walau apapun yang terjadi, Kamal harus dimiliki.

“sayang kenapa ni?” Puan Rokiah bertanya risau. Matanya memandang wajah Zalina, anak perempuan yang dipelihara dari kecil lagi. Anak gadis itu telah melengkapkan lagi hidupnya, keluarganya.

“mama…. Apa kurangnya Zal… kenapa abang Kamal layan Zal macam ni?” tangis Zalina sambil memeluk tubuh ibu angkatnya itu.

“Zal, kenapa ni? Cuba beritahu mama apa yang berlaku? Apa yang Kamal buat pada Zal?” Tanya Puan Rokiah. Hiba hatinya bila anak yang di tatang sedari kecil menangis begitu. Biarpun Zalina anak angkat namun anak itu amat disayanginya.

“abang Kamal tak cintakan Zal… dia ada perempuan lain… sejak perempuan tu ada abang Kamal langsung tak hiraukan Zal. Zal sedih mama… sampai hati abang Kamal buat Zal macam ni hanya kerana perempuan tu…” Zalina bercerita, sesekali kedengaran esakannya. Puan Rokiah tergamam. Perempuan? Perempuan mana? Setahunya anak lelakinya itu tiada kenalan perempuan yang rapat. Kamal hanya rapat dengan Zalina. Mereka jarang berenggang. Kerana itulah dia ingin menjodohkan Kamal dengan Zalina.

“Perempuan mana?” soal Puan Rokiah.

“ Maisarah, kerani baru kat syarikat papa. Sejak perempuan tu datang abang Kamal langsung tak pedulikan Zal. Entah ilmu apa perempuan tu pakai mama… kerja pun banyak silap tapi abang Kamal tak pernah marah, mengada-ngada betul perempuan tu mama…,” Zalina terus bercerita. Meluahkan rasa sakit hatinya. Entah apalah yang Kamal pandang pada Maisarah. Di akui Maisarah memang cantik dan menggoda, tak diduga Kamal akan cair dengan pujuk rayu perempuan itu. ahh.. dia tak peduli, walau apapun terjadi dia mesti sengkirkan Maisarah.

Sejak mula lagi Zalina tidak menyukai Maisarah. Gadis itu bagaikan ada agenda tersembunyi tapi biasalah apabila diberitahu pada Kamal, Kamal mengatakan dia hanya menurutkan perasaan yang cemburukan Maisarah. Zalina geram. Malah gadis itu juga sering menyakitkan hatinya secara sengaja. Sengaja menunjuk-nunjuk kemesraannya dengan Kamal. Sekarang hanya mama harapannya. Zalina tahu, mama pasti akan memujuk papa dan abang Kamal.

1 comments:

Unknown said...

Err..apa tajuk cite ni?
saya takleh nak ambil sambungannya sebab tak tau tajuk..

ANDA SUKA